Ik val in, of loop mee

Hoe groen is het gras nou écht bij de buren? Daar kom je maar op een manier achter: door het zelf van dichtbij te bekijken. Niet alleen jij, maar ook de organisatie heeft baat bij zo’n uitstapje. Het is goed voor teams als er eens een frisse wind doorheen waait. Iemand die niet bekend is met de vaste manier van werken, stelt dingen ter discussie en kan je team uitdagen anders naar de dingen te kijken. Zo leren we van elkaar. Er zijn verschillende manieren waarop je ergens anders in de keuken kunt kijken. Bepaal zelf wat bij je past.

Snuffelstage 
Hoe pak je dat aan, een snuffelstage van een dag? Gewoon, door op de leidinggevende af te stappen van de afdeling waar je mee wilt lopen. Vraag wat er mogelijk is, of kom zelf met een voorstel. Zo’n initiatief wordt gewaardeerd, je HR-adviseur denkt graag met je mee.

Centraal Bureau Afroep
Ook bij het Centraal Bureau Afroep staat de deur wijd open als je een tijdje elders wilt meelopen. Met steun van het MT vullen HR en het Centraal Bureau Afroep (CBA) tijdelijke vacatures bij voorkeur op met een interne collega, die het leuk vindt om eens op een andere afdeling mee te lopen. Jouw baan wordt dan overgenomen door een invalkracht. Als je tijdelijke klus is geklaard, keer je weer terug naar je eigen plek. Zo kun je dus zonder risico eens bij een ander in de keuken kijken en nieuwe inspiratie opdoen.

Of je nou een medewerker bent die ergens anders wil meelopen, of een leidinggevende die mensen wil uitlenen of ontvangen… Bel, mail of kom langs bij het Centraal Bureau Afroep! Plaatsingen verlopen echter altijd via de leidinggevende, want jouw uitstapje moet wel worden afgestemd binnen je vaste team. Dus ga nú al in gesprek met je leidinggevende over je wensen, zodat je kansen kunt pakken als ze zich voordoen! Meer weten? Mail of bel met het Centraal Bureau Afroep: (0492) 84 62 06.

Detachering?
Soms kan ook detachering een mogelijkheid zijn. Hier is geen beleid over vastgelegd, maar dat wil niet zeggen dat er geen kansen zijn! Overleg gerust met je HR-adviseur.